Bakan Uraloğlu, güzergâh üzerinde üretimi süren tünellerde incelemelerde bulunup, yetkililerden bilgi alırken, “2027 yılında projeyi bitirerek hizmete açacağız. Projemiz tamamlandığında Ankara-İzmir ortası demir yolu sınır uzunluğu, 624 kilometreye inmiş olacak. Yılda yaklaşık 13.3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Proje kapsamında 40.7 kilometre uzunluğunda 49 tünel ve 21.2 kilometre uzunluğunda 67 viyadük, 66 köprü inşa edeceğiz. Projenin tamamlanmasıyla birinci etapta günlük karşılıklı 8 tren seferine nazaran; vakit, güç ve bakım maliyetleri üzere kalemlerden yıllık yaklaşık 1.1 milyar lira tasarruf sağlamayı hedefliyoruz” dedi.
ANKARA-İZMİR ORTASI 3 SAAT 30 DAKİKA
Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla Ankara-İzmir ortasındaki seyahat mühletinin 3 saat 30 dakikaya düşeceğini vurgulayarak, şunları kaydetti: “9 istasyon ile Afyonkarahisar, Uşak, Manisa ve İzmir vilayetlerimizde yaşayan 7 milyondan fazla insanımız direkt süratli tren konforuyla tanışacak. Kütahya üzere etraf vilayetlerle olan etkileşimi de dikkate alındığında YHT hizmetinden faydalanan nüfus daha da artacaktır. Ankara-Afyonkarahisar ortası seyahat mühleti 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak ortası seyahat müddeti 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa ortası 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya düşecektir.”