Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) 2024 Türkiye otomotiv dalı satış sonuçlarını açıkladı. Buna nazaran, Türkiye’de geçen yıl 1 milyon 238 bin 509 araç satışı gerçekleşti. Fiat, 138 bin 749 adetlik toplam satış ve yüzde 11,2’lik pazar hissesiyle üst üste altıncı defa liderlik unvanını korudu.
Marka, 2024’te 87 bin 126 araba satışıyla yüzde 8,9’luk pazar hissesine ulaşırken, hafif ticari araç segmentinde 51 bin 623 satışla yüzde 20’lik pazar hissesi elde etti.
Üretimine 2015’te başlanan Egea, binek araba segmentinde 9 yıldır liderlik unvanını sürdürüyor. Hafif ticari araç kategorisinde ise yenilenen Doblo ve Ducato modelleri satış başarısına katkı sağladı.
Marka, “Yılın Toplumsal Medya Uygulaması” kategorisinde Fiat Topolino X Vialand Macerası ile de mükafata layık görüldü.
ÜRÜN GAMI VE SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ DOĞRULTUSUNDA YENİLENİYOR
Açıklamada görüşlerine yer verilen Fiat Marka Yöneticisi Altan Aytaç, üst üste altıncı defa pazar başkanlı olmaktan duydukları memnuniyeti lisana getirdi.
2019’dan beri istikrarla devam eden pazar liderliklerini yeni eserlerle desteklediklerini vurgulayan Aytaç, firmanın eser gamı ve satış sonrası hizmetlerini müşteri beklentileri doğrultusunda yenilemeyi sürdürdüğünü belirtti.
Aytaç, “Bu yıl, Türkiye otomotiv pazarının en çok tercih edilen SUV modellerinden biri olan Egea Cross, yeni bir özelliğe kavuştu. Traction+ çekiş sistemi Egea Cross’un tüm versiyonlarında standart donanım oldu. Müşteri muhtaçlıkları paralelinde yenilenen Egea ailesinin önümüzdeki yıl da doruktaki yerini koruyacağına inanıyorum. Egea’nın yanı sıra sürdürülebilir ve hayli pratik bir ulaşım tahlili arayanlar için harika bir seçenek olan Topolino’nun iki farklı gövde tipinin satışına başladık. Dizaynının yanında, Türkiye’de B1 ehliyetiyle 16 yaşından itibaren kullanılabilmesiyle, kent içi ulaşımda ülkü tahlili sunan Topolino, birebir vakitte ailelerin de ulaşım muhtaçlıklarını karşılamalarına imkan sağlıyor. Yılın son çeyreğinde ise markamızın B segmentine dönüşünü simgeleyen modelimiz Fiat 600’ü, büsbütün elektrikli ve hibrit motor seçenekleriyle pazara sunduk.” değerlendirmesinde bulundu.
Fiat Professional eser gamındaki yeniliklere de değinen Aytaç, 40 yılı aşkın bir müddettir üretilen ve global ölçekte kendi segmentinin en çok tercih edilen modelleri ortasında yer alan Ducato’nun yenilenen versiyonunu ve Doblo’nun yenilenen yüzüyle satışına başladıklarını aktardı.
Aytaç, kasımda Bursa’daki Tofaş Fabrikası’nda başlayan Scudo Van’ın yeni gövde tipi ve 1.5 litrelik yeni motor seçeneğiyle daha da güçlendiğini belirtti.
Fiat markasının müşterilerinin hayatlarını kolaylaştıran, katma kıymetli hizmetlerini daima güncellediğini kelamlarına ekleyen Aytaç, “Satış sonrası hizmetlerdeki yeniliklerimiz ve mobilite hizmetlerimizle, FIAT kullanıcılarının hayatlarına bu yıl da dokunmaya devam ettik. Farklı uygulama ve hizmetlerimizle de otomotiv dalında öncü durumdayız. Fiat 600’de de sunduğumuz bağlanabilirlik teknolojimizle bu alandaki öncülüğümüzü bu yıl da genişleterek sürdürdük. Markamızın tepedeki yerini müdafaasında, hayatın içinden, müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıran tahliller sunmamızın da büyük hissesi olduğunu düşünüyorum.” açıklamasında bulundu.